Inici Notícies Darrera hora El Comú tanca el primer trimestre amb un superàvit de 208.000 euros i un sostre d’endeutament del 69%

El Comú tanca el primer trimestre amb un superàvit de 208.000 euros i un sostre d’endeutament del 69%

Escrit per  comunicacio
Valora aquest element
(0 vots)

consolsEl comú va viure ahir una tensa sessió en què majoria i minoria es van enfrontar amb opinions divergents sobre els comptes del primer trimestre del 2012 presentats per la corporació laurediana. Malgrat coincidir en el resultat final de 208.000 euros de superàvit, mentre el conseller de Finances Joan Besolí defensava la solidesa dels comptes, el conseller de l’oposició Josep Roig, va fer èmfasi en el 69% d’endeutament que es manté en proporció als comptes del 2011 però augmenta en xifres globals en els darrers tres mesos.

El principal punt del Consell de Comú va ser la presentació de la memòria de seguiment de pressupost amb l’estat dels comptes del primer trimestre. El resultat a 31 de març és de 208.236 euros positius, per una execució del 18% dels ingressos (2,02 milions d'euros) i la liquidació del 16,1% de les despeses (1,8 milions d'euros). Es tracta d’unes xifres que, segons el conseller de Finances, Joan Besolí “parlen molt clar”, encara que “queda molta feina per fer”, ja que la previsió és tancar l’any amb un dèficit zero. Tot i que en les dades generals hi va haver coincidència, el conseller socialdemòcrata va voler posar l’atenció en la xifra d’endeutament que, com va anunciar Besolí, es manté en el 69%. Aquesta proporció es tradueix en onze milions de deute amb entitats de crèdit, 762.000 euros de deute per avals i 6,2 milions de les societats públiques, el que ascendeix a un endeutament total de 18,8 milions d'euros.
Aquesta confrontació de dades va continuar amb la presentació de les auditories de les societats participades pel Comú: Escola bressol laurèdia, Sasectur i Camprabassa. En el primer cas els comptes es van tancar l’any passat amb un resultat equilibrat, mentre que en el segon es va aconseguir un resultat positiu de 6.600 euros. En canvi, Camprabassa mostra un dèficit de 34.000 euros. Sobre els dos primers Besolí va defensar la seva vocació de servei públic mentre que en el darrer ha destacat que és un projecte “que està en curs”.
Segons el conseller de Finances, la societat compta amb un fons de maniobra negatiu en 3,9 milions d’euros, però el resultat negatiu acumulat és de 2,2 milions. I també va apuntar que la inversió també compta perquè amb l’ampliació i el desenvolupament del projecte Naturlandia s’està consolidant un patrimoni. Per la seva part, Roig va dir que hi ha un “forat” de 4 milions des del 2003 i ha tornat a criticar que l’oposició no pugui participar en les decisions d’aquesta societat.  Per totes aquestes dades, Roig va demanar a la corporació que presenti un pla de viabilitat per explicar com pensa recuperar el deute pendent i remuntar la situació de dèficit comunal i de Camprabassa. A partir d’aquí els retrets entre ambdues bandes van anar seguint amb l’aprovació de subvencions, els comptes i la signatura de tres convenis.

Modificat per darrera vegada el dijous, 19 de juliol de 2012 09:53
Image
Secured by Siteground Web Hosting